Co to za pomysł? Kto robi remont jachtu na środku morza śródziemnego?
Majorka to wyspa należąca do Hiszpanii która leży na środku morza Śródziemnego. To doskonały obszar do turystyki i żeglowania. Po pierwsze sezon trwa tutaj cały rok. Po drugie z racji swojej specyfiki i lokalizacji jest to miejsce turystyczne i baza dla żaglarzy.
Na Palma de Mallorca świat żeglarski tętni życiem. Co trzeci mieszaniec wyspy jest związany z branżą żeglarską lub prowadzi dla niejusługi. Na wyspie jest bogata infrastruktura dedykowana dla żeglarzy i co ważne dostosowana do jachtów o dużych rozmiarach.
Planowanie remontu jachtu
Właściciele jachtów powyżej 100 ft muszą z dużym wyprzedzeniem planować remonty jachtów. Ilość miejsc dla tak dużych jednostek jest ograniczona. Na wyspie jest cała masa specjalistów z branży marine. Znajdziesz tu kompleksową ofertę ekspertów z dziedzin związanych z remontami jachtów. Nie jest to jednak tania zabawa.

Koszty remontu jachtu na Majorce
Specjaliści z branży obróbki stali to koszt 80EUR/h ,nieco taniej cenią się elektrycy ok 68 EUR/h pracy, z kolei prostsze prace manualne nie wymagające specjalistycznego oprzyrządowania najczęściej wykonuje załoga lub najęci przez pośrednika pracownicy z wynagrodzeniem 15-30 EUR/h. Postój jachtu w suchym doku 16000EUR/miesiąc. Koszt wynajęcia magazynu 1000-2000EUR/miesiąc. W porównaniu do polskich realiów cyfry mogą robić wrażenie. Koszt stały prowadzenia remontu dla jachtu dł. 30m to ok 20 000 EUR miesięcznie za wynajęcie miejsca, opłaty za prąd, śmieci i magazyn. Niższych cen można się spodziewać w sezonie letnim od maja do sierpnia. Wtedy większość jachtów kończy remonty i wielu pracowników zostaje bez pracy.
Czy to jest dużo? To zależy…
Roczny budżet konieczny do utrzymania jachtu 114ft z załoga 6 osobową to ok 1 000 000 EUR. Przy takiej kwocie czas ma znaczenie. Jeśli do wykonania jest doraźna naprawa lub szybkie odświeżenie jachtu to skorzystanie z postoju na Majorce może mieć sens. To środek basenu morza śródziemnego a więc wszędzie jest blisko. Mały remont może się opłacać ponieważ w czasie remontu armator i tak musi ponosić koszty utrzymania załogi.
Przy większych naprawach czy remontach generalnych warto rozważyć podróż do Turcji lub do Polski. W Polsce zaplecze marine jest przygotowane do obsługi dużych statków a specjaliści nie ustępują doświadczeniem swoim kolegom z basenu morza śródziemnego. Podróż na może Bałtyckie przy dobrych wiatrach, to tylko 3 tygodnie, a korzyści finansowe znaczne.
Manager projektu
Podczas większych remontów warto rozważyć zatrudnienie firmy zewnętrznej która koordynuje prace różnych zespołów i nadzoruje koszty. Kapitan może dopilnować jakość wykonywanych prac ale nie jest w stanie zarządzać projektem. Zbyt duża ilość obowiązków ciążących na Kapitanie najczęściej kończy się opóźnieniami które w przypadku Majorki słono kosztują.
Przeczytaj artykuły o podobnej tematyce:
Odszkodowanie z ubezpieczenia jachtu
Nieniszcząca metoda badania kompozytów
My coder is trying to convince me to move to .net from PHP. I have always disliked the idea because of the expenses. But he’s tryiong none the less. I’ve been using Movable-type on a number of websites for about a year and am anxious about switching to another platform. I have heard very good things about blogengine.net. Is there a way I can transfer all my wordpress posts into it? Any help would be really appreciated!
Do you have a spam issue on this blog; I also am a blogger, and I was wanting to know your situation; many of us have created some nice methods and we are looking to exchange techniques with others, be sure to shoot me an e-mail if interested.