OBOWIĄZKOWE WYPOSAŻENIE JACHTU MORSKIEGO O DŁUGOŚCI DO 24 M – Wskazówki które musisz poznać przed wyruszeniem w swój wymarzony rejs!
Przygotowując się do rejsu, kapitan każdej jednostki musi być pewny czy obowiązkowe wyposażenie jachtu znajduje się na pokładzie oraz czy jest ono sprawne i gotowe do użytku. Mimo dużego doświadczenia i tysięcy godzin spędzonych na wodzie, każdy bez wyjątku powinien zaopatrzyć się w środki ratunkowe które w razie awarii silnika, uszkodzeń kadłuba czy jakiegokolwiek sprzętu uniemożliwiającego kontynuowanie rejsu pozwolą nam na bezpieczny powrót na ląd..
Środki ratunkowe
Jacht w Rejonie 3 i 4 (żegludze pełnomorskiej i oceanicznej) powinien posiadać:
- pneumatyczne tratwy ratunkowe* mogące pomieścić wszystkie osoby znajdujące się na jachcie,
- dwa koła ratunkowe, w tym jedno zaopatrzone w pławkę świetlną i tyczkę z flagą oraz drugie w linkę ratunkową; jacht o długości co najmniej 15 m, w żegludze oceanicznej, powinien posiadać 4 koła,
- pasy/kamizelki ratunkowe** dla każdej z osób znajdujących się na jachcie;
- 12 rakiet spadochronowych czerwonych,
- 1 pławkę dymną pomarańczową;
Jacht w Rejonie T, 1 i 2 (żegludze na akwenach treningowych, osłoniętej i przybrzeżnej) powinien posiadać:
- dwa koła ratunkowe, w tym jedno zaopatrzone w pławkę świetlną i tyczkę z flagą oraz drugie w linkę
ratunkową.
- pasy/kamizelki ratunkowe** dla każdej z osób znajdujących się na jachcie,
- pneumatyczne tratwy ratunkowe*, mogące pomieścić wszystkie osoby znajdujące się na jachcie;
Każdy jacht w Rejonie 1, 2, 3 i 4 (żegludze osłoniętej, przybrzeżnej, pełnomorskiej i oceanicznej) powinien posiadać
- pasy bezpieczeństwa dla wszystkich osób na jachcie.
Jacht w Rejonie T (żegludze na akwenach treningowych) powinien posiadać
- minimum pasy bezpieczeństwa dla co najmniej połowy osób na jachcie. Jeżeli kamizelki ratunkowe są wyposażone w uprząż spełniającą funkcję pasa bezpieczeństwa – dodatkowych pasów bezpieczeństwa nie wymaga się;
Jacht w Rejonie 2 (żegludze przybrzeżnej) powinien posiadać:
Jacht w Rejonie T (żegludze na akwenach treningowych) w porze nocnej oraz Rejonie 1 (żegludze osłoniętej) powinien posiadać:
- 3 rakiety spadochronowe czerwone,
- 1 pławkę dymną koloru pomarańczowego.
Sprzęt sygnałowy
Jacht powinien posiadać latarnię, znaki dzienne oraz sprzęt sygnałowy zgodny z wymaganiami Konwencji o zapobieganiu zderzeniom, o której mowa w art. 5 pkt 33 lit. c ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim.
Wyjątkiem są jachty pływające pod nadzorem, sprzęt sygnałowy potrafi ważyć czasem kilka kilogramów dlatego unika się niepotrzebnego zwiększania masy łodzi które biorą udział w regatach.
Obowiązkowe wyposażenie jachtu: Sprzęt Nawigacyjny
Objaśnienia
– Wyposażenie zalecane.
- Kompas powinien posiadać atest
- Mapy morskie i żeglarskie oraz publikacje nawigacyjne i przepisy portowe – na zamierzoną trasę rejsu edycje muszą być aktualne i poprawione. Wymagania te mogą wypełnić wektorowe mapy elektroniczne, pod warunkiem posiadania na jachcie wersji papierowej map lub zdublowania systemu.
- Uprawiając żeglugę całodobową należy mieć spis świateł.
- Tablice pływów wymagane dla rejsów w rejonach pływowych.
- Konwencja o zapobieganiu zderzeniom, o której mowa w art. 5 pkt 33 lit. c ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim; publikacja Konwencji o zapobieganiu zderzeniom powinna być na wyposażeniu jachtu.
- Międzynarodowy Kod Sygnałowy – publikacja dotycząca MKS powinna być na wyposażeniu jachtu.
- Dotyczy jachtów o długości co najmniej 20 m.
- Dotyczy jachtów o pojemności brutto mniejszej niż 200 Reflektor radarowy powinien mieć atest i być zainstalowany zgodnie z przepisami.
Urządzenia radiokomunikacyjne
Jacht w Rejonie 4 (żegludze oceanicznej) powinien być wyposażony co najmniej w:
- stacjonarny radiotelefon VHF z DSC,
- statkowy terminal satelitarny lub radiotelefon MF/HF (średnio-, krótkofalowy) z systemem DSC, lub satelitarny telefon komórkowy z dostępem do numeru alarmowego centrum ratownictwa morskiego,
- radiopławę awaryjną (EPIRB) 406 MHz,
- urządzenie do odbioru prognoz pogody oraz ostrzeżeń,
- ratowniczy transponder radarowy (SART) lub ratowniczy transponder AIS (AIS SART);
Jacht w Rejonie 3 (żegludze pełnomorskiej) powinien być wyposażony co najmniej w:
- stacjonarny radiotelefon VHF z DSC,
- radiopławę awaryjną (EPIRB) 406 MHz,
- urządzenie do odbioru prognoz pogody oraz ostrzeżeń;
Jacht w Rejonie 2 i 1 (żegludze przybrzeżnej i osłoniętej) powinien być wyposażony co najmniej w radiotelefon VHF
Każdy jacht powinien posiadać możliwość odbioru morskich informacji bezpieczeństwa i prognoz pogody
W pobliżu zainstalowanych urządzeń, zwłaszcza służących do alarmowania, należy umieścić procedury postępowania w sytuacjach zagrożenia.
Radiopława awaryjna (EPIRB) powinna być zarejestrowana i wpisana do ewidencji pokładowych i osobistych nadajników sygnału niebezpieczeństwa.
Obowiązkowe wyposażenie jachtu: Sprzęt ochrony przeciwpożarowej
Wyposażenie pokładowe
Najmniejsze wymagania sprzętowe każdej jednostki
- osprzęt kotwiczny z łańcuchem lub liną, stosownie do wielkości jachtu,
- osprzęt cumowniczy stosowny do wielkości jachtu,
- zestaw narzędzi i części zapasowych niezbędnych do dokonania prac naprawczych na jednostce, stosowny do wielkości jachtu i rodzaju napędu,
- apteczkę
- nożyce do cięcia olinowania w przypadku jachtów statków żaglowych o długości co najmniej 12 m.
Sprawdź jakie są typy i klasy jachtów oraz do jakiej klasy zalicza się twoja jednostka tutaj.
Przeczytaj artykuły o podobnej tematyce:
Jacht uderzony piorunem, wycena szkody.
Kolizja z przeszkodą podwodną.
Jak radzić sobie z chorobą morską.
Negocjacje zakupu jachtu.
Witam
Czy istnieją różne wymogi dotyczące obowiązkowego wyposażenia dla jachtów pływających komercyjnie (czrterowych) a obowiązkowym wyposażeniem jachtu np. rodzinnego.
Witam. Jak wygląd sprawa obowiązkowego wyposażenia dla skutera wodnego zarejestrowanego na numerach POL ,czyli jako jacht motorowy morski?
Skutery ze stajni BRP jak Sea Doo GTX czy RXT maja powyżej 3,5m długości, dla GTX dokładnie 3,53m długości i wg Policji Wodnej w Poznaniu, taki skuter powinien być wyposażony w kilka gaśnic zależnie od mocy silnika. Dla GTX 260 KM wychodzi 1 gaśnica za długość skutera plus 3 gaśnice za moc (po 1 sztuce za każde rozpoczęte 100KM mocy silnika).
Czy interpretacja tych Policjantów jest poprawna? Gdzie zmieścić w skuterze wodnym 4 kg gaśnic? Na 1 sztukę producent przewidział miejsce do jej pewnego zamocowania a co z resztą? Przewożenie luźno 3 kg gaśnic w skuterze wodnym w mojej ocenie jest skrajnie niebezpieczne i nieodpowiedzialne.
It’s remarkable for me to have a web site, which is useful sagalon te koop in Nederland zonder recept favor of my experience.
thanks admin
You actually make it seem so easy with your presentation but I find this topic to be actually something which I think I would never
understand. It seems too complex and extremely broad for me.
I am looking forward for your next post, I will try
to get the hang of it!
Here is my web page – Italia
If you wish for to improve your experience only keep visiting this web page and be updated with the newest gossip posted here.
Feel free to surf to my page: Angelia
Hi would you mind sharing which blog platform you’re working with?
I’m going to start my own blog soon but I’m having a difficult time selecting between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal.
The reason I ask is because your design and style seems different then most blogs and I’m
looking for something unique. P.S Sorry
for getting off-topic but I had to ask!
my web page: andropecia biorga dostępny bez recepty w Katowicach
Hello just wanted to give you a quick heads up. The text
in your post seem to be running off the screen in Opera.
I’m not sure if this is a format issue or something to
do with browser compatibility but I thought I’d post to let
you know. The design look great though! Hope you get the problem solved soon. Many
thanks
Also visit my web blog; achat Metoprogamma somnifères en France