Podczas wodnych szaleństw i akrobacji na skuterach wodnych zdarzają się uszkodzenia sprzętu. Te najgroźniejsze to kolizje z przeszkodą podwodną. Do takich sytuacji najczęściej dochodzi podczas pływania w pobliżu linii brzegowej skuter wodny zalanie
Podczas zderzenia z przeszkoda podwodną najczęściej dochodzi do uszkodzeń kadłuba skutera wodnego poniżej linii wodnej. Jest to szczególnie niebezpieczne ponieważ armator skutera najczęściej nie zdaje sobie sprawy z tego ze jednostka nabiera wody. Woda dostaje się do wnętrza kadłuba a jednostka tonie. Jeżeli woda dotrze do komory silnika to w krótkim czasie następuje dławienie i zatrzymanie jego pracy. skuter wodny zalanie
Czy uszkodzenie silnika ma związek przyczynowo skutkowy z uderzeniem w przeszkodę podwodną?
Każdą sprawę należny rozpatrywać indywidualnie, jednak w większości przypadków tak właśnie jest. Skuter uderza w przeszkodę podwodną, następnie zaczyna nabierać wody, woda dostaje się do silnika i unieruchamia go. Zassanie dużej ilości wody do silnika i zatopienie pracującego silnika może powodować jego uszkodzenia. Uszkodzenie konstrukcji kadłuba najczęściej powoduje zalanie komory silnika w tym silnik i jego osprzęt oraz układ elektroniczny znajdujący się wewnątrz komory, zalanie silnika pojazdu, kompresora (turbina), cewki zapłonowej, układu ssącego pojazdu, intercoolera pojazdu, wiązki elektrycznej pojazdu, linki steru w pancerzu czy układu paliwowego pojazdu.
Silnik po zassaniu dużej ilości wody i zalaniu instalacji elektrycznej zaczyna nierówno pracować i natychmiast gaśnie. Kontynuacja eksploatacji skutera jest niemożliwa. Uszkodzenie dna i przeciek wody jest uszkodzeniem pierwotnym. Po stopniowym nabieraniu wody skuter płynie do chwili osiągnięcia na tyle wysokiego poziomu wody wewnątrz kadłuba, że następuje zassanie wody przez silnik i jego zatrzymanie. Producent skutera nie przewiduje naprawy rozerwanego lub przebitego poszycia kadłuba. Technologie napraw stosowanych w szkutnictwie sa na tyle zaawansowane, że taka naprawa jest możliwa, ale poza okresem gwarancyjnym i bez autoryzacji serwisu. skuter wodny zalanie
Uszkodzenie kadłuba skutera wodnego powoduje w swoim następstwie zalanie instalacji elektrycznej i silnika. Ponieważ producent nie przewiduje możliwości naprawy kadłuba należy wymienić go na nowy. Koszty związane z ta operacja powodują że wykonanie naprawy jest ekonomicznie nieuzasadnione i najczęściej orzekana jest szkoda całkowita.
Jeśli niedawno uszkodziłeś skuter i jesteś w podobnej sytuacji, zadzwoń do rzeczoznawcy który przeanalizuje Twoja sprawę.
Przeczytaj artykuły o podobnej tematyce:
Wycena skutera wodnego, jak rozliczyć szkodę w TU.
Naprawa skutera wodnego.
Szkoda w Jachcie. Niezależny rzeczoznawca pomoże w walce z Ubezpieczycielem.
Nie daj się oskubać! Problemy z rzetelną wyceną szkody jachtu.