Szkoda w Jachcie. Niezależny rzeczoznawca pomoże w walce z Ubezpieczycielem.

 

Szkoda w jachcie! Właśnie przeczytałeś odpowiedź od ubezpieczyciela w sprawie szkody i załamujesz ręce. Twoje odszkodowanie jest zaniżone kilkukrotnie a ubezpieczyciel sprawia wrażenie jakby nie wiedział, o co Ci chodzi? Zastanawiasz się, czy tam pracują normalni ludzie? Spokojnie, to normalne… to tylko biznes.

Żyjemy w czasach, w których producenci jachtów, stają na głowie, aby stworzyć ekskluzywny produkt jak najtańszym kosztem. Koszty materiałów, pracowników są coraz większe, a klient nie chce płacić więcej. Cięcie kosztów produkcji i bardzo szybki rozwój technologii spowodował, że coraz częściej kupujemy produkty „jednorazowego użytku”.  Widać to doskonale w skuterach wodnych, gdzie producenci nie przewidują technologii naprawy w przypadku uszkodzeń kadłuba. Jest to oczywiście sprytne nabijanie kasy, ponieważ armator uszkodzonej jednostki otrzyma odszkodowanie za szkodę całkowitą i kupi kolejną nową jednostkę – o ile wcześniej nie straci cierpliwości.

Kwoty wypłacanych odszkodowań stale rosną. Ubezpieczalnie musza znaleźć na to jakiś sposób. Nie sztuką jest przecież stale podnosić składkę ubezpieczeniową na wolnym rynku. Dlatego Towarzystwa ubezpieczeniowe stosują praktykę zniechęcania.

Szkoda w jachcie. Zgłoszenie szkody krok po kroku:

Kolizje na wodzie się zdarzają. Z tego powodu, warto wiedzieć jak się wtedy zachować i o czym pamiętać!? Przede wszystkim należy ustalić sprawcę szkody. W tym celu należy odnieść się do przepisów żeglarstwa.

Rejsy oceaniczne

W przypadku rejsów po wodach morskich i oceanicznych należy stosować się do:
– Konwencji ws. międzynarodowych przepisów o zapobieganiu zderzeniom na morzu (z 1972 r.)
– Ustawy o bezpieczeństwie morskim,
– Rozporządzenia z dnia 28.02.2012 r. ws. bezpiecznego uprawiania żeglugi przez jachty morskie,

W przypadku kolizji na wodach śródlądowych:

Ustawy o żegludze śródlądowej,
– Ustawy o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych
– Rozporządzenia z 8.11.2013 r. ws. bezpieczeństwa uprawiania turystyki wodnej,
– Rozporządzenia z 28.04.2003 r. ws. przepisów żeglugowych na śródlądowych drogach wodnych.

Podczas regat żeglarskich:

– Należy stosować się do Przepisów Regatowych Żeglarstwa

W żeglarstwie nie ma możliwości wezwania Policji czy służb na miejsce zdarzenia. Przyjęło się, że o winie decydują uczestnicy kolizji poprzez opisanie sytuacji i odniesienie się do przepisów. Wyjątkiem jest wypadek, czyli wydarzenie w wyniku którego osoba biorąca udział w wypadku dozna uszczerbku na zdrowiu.

Oświadczenie o kolizji

Po zdarzeniu należy przygotować odpowiednie dokumenty. Pierwszym z nich jest oświadczenie sprawcy, które powinno zawierać:

– dane sprawcy kolizji,
– dane obu jachtów,
– okoliczności zdarzenia (czas, miejsce, okoliczności),
– stwierdzenie z czyjej winy doszło do kolizji oraz informację, do jakich doszło uszkodzeń,
– dane dot. polis ubezpieczeniowych,
– dane świadków jeśli występują,
– czytelne podpisy obu stron.

Kolejnym jest szczegółowy opis zdarzenia. Najlepiej napisać to na „świeżo” po szkodzie. Ważne jest zamieszczenie jak najwięcej szczegółów, także związanych z pogodą, warunkami na wodzie oraz oświadczeniem, że kierujący jachtem był trzeźwy.

Odpowiedź na zgłoszenie szkody…

Zaczyna się od śmiesznie niskiej kwoty nazwaną „bezsporną kwotą odszkodowania”. Sprawa prowadzona jest przewlekle. Zauważ, że ubezpieczyciel ma 30 dni na odpowiedź, więc zawsze odpowiada ostatniego dnia. Wszystko po to, aby przedłużyć sprawę i Cię zniechęcić.  Mów, co chcesz, ale to działa! Większość klientów odpuszcza sprawę po drugim piśmie…

Już na początku sprawy…

Dobrze jest zwrócić się o pomoc do dobrego rzeczoznawcy.  Niesłychanie ważna jest ocena stanu technicznego i rzetelna wycena szkody.  Do każdego jachtu należy podejść indywidualnie, ponieważ spektrum materiałów wykorzystywanych do budowy jachtów jest ogromne.  Wycena specjalisty pozwoli na rzetelne określenie szkody oraz pomoże ci ustalić wysokość odszkodowania. Za opinie rzeczoznawcy jachtowego zapłaci ubezpieczyciel. Piszę o tym w innym artykule pt. „Opinia rzeczoznawcy w walce z ubezpieczycielem”.  Rzeczoznawca może pomóc Ci podczas prowadzenia szkody oraz poinstruuje cie, jakie dokumenty przygotować.

Szkoda w jachcie. Jeśli masz wątpliwości co zrobić, skontaktuj się ze mną. Konsultacja jest bezpłatna. Już podczas pierwszej rozmowy mogę ocenić twoją sytuacje i znaleźć najlepsze rozwiązanie. Oprócz wyceny jachtu pomogę ci w całym procesie uzyskania odszkodowania.

Zobacz artykuły o podobnej tematyce:

Zaniżone odszkodowanie jachtu
Jacht uderzony piorunem, wycena szkody.
Inspektor jachtowy, kiedy może Ci pomóc?
Wycena jachtu, czy rzeczoznawca jest Ci w ogóle potrzebny?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Call Now ButtonZadzwoń