Skuter wodny- zalanie silnika ( woda w silniku).

Podczas wodnych szaleństw i akrobacji na skuterach wodnych zdarzają się uszkodzenia sprzętu. Te najgroźniejsze to kolizje z przeszkodą podwodną. Do takich sytuacji najczęściej dochodzi podczas pływania w pobliżu linii brzegowej.

Podczas zderzenia z przeszkoda podwodną najczęściej dochodzi do uszkodzeń kadłuba skutera wodnego poniżej linii wodnej. Jest to szczególnie niebezpieczne ponieważ armator skutera najczęściej nie zdaje sobie sprawy z tego ze jednostka nabiera wody. Woda dostaje się do wnętrza kadłuba a jednostka tonie. Jeżeli woda dotrze do komory silnika to w krótkim czasie następuje dławienie i zatrzymanie jego pracy.

Czy uszkodzenie silnika ma związek przyczynowo skutkowy z uderzeniem w przeszkodę podwodną?

Każdą sprawę należny rozpatrywać indywidualnie, jednak w większości przypadków tak właśnie jest. Skuter uderza w przeszkodę podwodną, następnie zaczyna nabierać wody, woda dostaje się do silnika i unieruchamia go. Zassanie dużej ilości wody do silnika i zatopienie pracującego silnika może powodować jego uszkodzenia. Uszkodzenie konstrukcji kadłuba  najczęściej powoduje zalanie komory silnika w tym silnik i jego osprzęt oraz układ elektroniczny znajdujący się wewnątrz komory, zalanie silnika pojazdu, kompresora (turbina), cewki zapłonowej, układu ssącego pojazdu, intercoolera pojazdu, wiązki elektrycznej pojazdu, linki steru w pancerzu, układu paliwowego pojazdu.

Silnik po zassaniu dużej ilości wody i zalaniu instalacji elektrycznej zaczyna nierówno pracować i natychmiast gaśnie. Kontynuacja eksploatacji skutera jest niemożliwa. Uszkodzenie dna i przeciek wody jest uszkodzeniem pierwotnym. Po stopniowym nabieraniu wody skuter płynie do chwili osiągnięcia na tyle wysokiego poziomu wody wewnątrz kadłuba, że następuje zassanie wody przez silnik i jego zatrzymanie. Producent skutera nie przewiduje naprawy rozerwanego lub przebitego poszycia kadłuba. Technologie napraw stosowanych w szkutnictwie sa na tyle zaawansowane, że taka naprawa jest możliwa, ale poza okresem gwarancyjnym i bez autoryzacji serwisu.

Uszkodzenie kadłuba skutera wodnego powoduje w swoim następstwie zalanie instalacji elektrycznej i silnika. Ponieważ producent nie przewiduje możliwości naprawy kadłuba należy wymienić go na nowy. Koszty związane z ta operacja powodują że wykonanie naprawy jest ekonomicznie nieuzasadnione i najczęściej orzekana jest szkoda całkowita.

Jeśli niedawno uszkodziłeś skuter i jesteś w podobnej sytuacji, zadzwoń do rzeczoznawcy który przeanalizuje Twoja sprawę.

Sprawdź też:

Naprawa skutera wodnego

Kolizja z przeszkoda podwodną

Wycena skutera wodnego

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *