Naprawa skutera wodnego

Naprawa skutera wodnego. Czy warto naprawiać uszkodzony sprzęt i czy w ogóle jest to możliwe? Co na ten temat uszkodzeń kadłuba mówią producenci skuterów wodnych?

Skuter wodny to wspaniała zabawka dostarczająca

niesamowitych emocji. Producenci skuterów wodnych prześcigają się w nowoczesnych projektach, które redukują masę kadłuba. Nowinki technologiczne dotyczą także modyfikacji silników które pozwalają na wyciśnięcie mocy ponad 300KM!

Nowoczesne technologie jak NanoXcell pozwalają na tworzenie niewiarygodnie silnych połączeń międzycząsteczkowych. Pozwala to na tworzenie bardzo lekkich konstrukcji kadłuba które w połączeniu z turbodoładowanym silnikiem pozwala na osiąganie prędkości nawet 120km/h.

Innowacje i nowości – maja wpływ na żywotność skutera wodnego

Aby uzyskać lepsze parametry techniczne skutera wodnego, między innymi redukuje się wagę kadłuba. Nowoczesne technologie oraz konstrukcja, pozwalają na uzyskanie odpowiedniej sztywności kadłuba przy ograniczeniu ilości żywicy i materiałów z włókien kompozytowych. Aby obniżyć koszty produkcji, redukuje się ilość elementów do minimum. Skuter wodny składa się z dwóch głównych części: pokładu i dna.Produkuje się je seryjnie w specjalnie produkowanych formach. Elementy te są ze sobą łączone w trakcie produkcji. Szansa na niedestrukcyjne rozdzielenie tych części w przyszłości jest niewielka

Czy warto naprawiać uszkodzony skuter wodny?

fot. 1 Dziób skutera po zderzeniu z pomostem

Ograniczenie ilości części w produkcji pozwala znacznie obniżyć koszty i czas produkcji. Niestety skutkiem ubocznym jest ograniczenie, lub wręcz uniemożliwienie wykonania jakiejkolwiek naprawy kadłuba podczas eksploatacji. Większość uszkodzeń poniżej linii wodnej ( np. w wyniku zderzenia z przeszkodą podwodną) dyskwalifikuje skuter z dalszej eksploatacji. Dno czy pokład nie sa elementami wymiennymi, a producenci skuterów nie zalecają i nie przeprowadzają naprawy kadłubów. Samodzielne próby napraw najczęściej kończą się fiaskiem ponieważ kadłub podczas skakania po falach pracuje. Uszkodzone miejsca po naprawie ponownie pękają uniemożliwiając swobodne użytkowanie sprzętu.
Pęknięcie kadłuba, uszkodzenie poniżej linii wodnej to sytuacje które są są podstawą do orzekania szkody całkowitej.

W 90% przypadków uszkodzenie kadłuba uniemożliwia jego dalszą eksploatację.

W takiej sytuacji na potrzebę rozliczenia z Towarzystwem Ubezpieczeniowym potrzeba jest opinia/ wycena rzeczoznawcy na podstawie której rozpatrywana jest wysokość odszkodowania. Aby uzyskać wycenę szkody lub bezpłatną konsultacje skontaktuj się z dobrym rzeczoznawcą.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *